Beauty Tip 3: Betaal Voor Waardevolle Ingrediënten, Niet Voor Geldverslindende Marketingcampagnes

Gigantische billboard voor L'Oreal op Times Square New York

Grote merken besparen op de ingrediënten, omdat ze miljoenen kwijt zijn aan marketing

De meeste crèmes – inclusief de dure soorten van bekende cosmeticamerken – bevatten niet meer dan één of twee actieve ingrediënten die weliswaar werkzaam zouden kunnen zijn, maar dit zeker niet zijn in de veel te lage concentraties waarin ze in die producten voorkomen. Daarom staan ze wel op de lijst met ingrediënten en wordt er breeduit mee geadverteerd, ondanks dat de crème helemaal nooit effectief kan zijn.

Deze kwalijke praktijk staat bekend als “angel dusting”. Het is ronduit treurig om te moeten constateren dat angel dusting zo vaak voorkomt, terwijl u als consument veel geld aan gezichtsverzorgende producten uitgeeft.

Opnieuw vormen de geldverslindende marketing- en reclamecampagnes de reden dat de bekende cosmeticamerken zich schuldig maken aan angel dusting. De meeste consumenten laten zich imponeren door de bekende Hollywoodsterren die voor miljoenen dollars worden ingehuurd als gezicht van het product.

Helaas wordt niet u als consument daar beter van, maar de actrices zelf. Om u een idee te geven: Elizabeth Hurley en Gwyneth Paltrow strijken allebei tussen de 5 en 6 miljoen dollar op voor reclamecampagnes van Estee Lauder. Penelope Cruz heeft een zeer lucratief contract met Lancôme.

Jennifer Aniston en Julia Roberts hebben een miljoenencontract met L’Oréal. In Groot-Britannië zijn L’Oréal-advertenties met Julia Roberts verboden wegens misleiding:

Leave a reply

required